Groepslessen All About You @ The Gym

In een groep trainen is niet alleen gezelliger, je wordt door het gedeelde enthousiasme vanzelf ‘spelenderwijs’ opgepept om net wat fanatieker te bewegen.
Wat je doel ook is – fitter worden, ontspannen, balans, kracht, uithoudingsvermogen, gespierdere benen – jouw eigen work out zit er vast bij.
Nieuwsgierig? Click hier voor een gratis proefles
groepslessen

Groepslessen Overzicht

COMBAT – Is de krachtige fight work-out van Les Mills. Tijdens deze intensieve cardio work out voer je bewegingen uit, die afkomstig zijn uit diverse Oosterse vechtkunsten zoals Karate, Taekwondo, Muay Thai. Het is een fel en energiek fitness work out!

PUMP Pittige moves met ‘barbells'(gewichten) brengen je hele lichaam spelenderwijs in vorm. Al bijna een fitness klassieker, maar waarom zou je verbeteren wat zo goed voor je is.

BALANCE – Relatief rustige vorm van trainen en toch zo effectief. De verzamelde wijsheid uit het Oosten, allemaal in één les: elementen uit yoga, tai chi en pilates. Resultaat: je vergroot je lenigheid en kracht vergroot, je voelt je na afloop geconcentreerd en kalm. 

FUNCTIONAL TRAINING – Is een intense les waar je wordt uitgedaagd door een variatie van functionele oefeningen waarmee je de hele lichaam traint.

BOOTCAMP – Is een training waar je veel functionele oefeningen doet in combinatie met cardio. Hier word zowel je spierkracht als conditie uitgedaagd.

HIIT- oftewel High Intensity Interval Training is interval training voor gevorderden. Ben je op zoek naar een workout waar je al je energie in kwijt kunt en waar weinig rustmomenten in voor komen? Dan is HIIT precies wat je zoekt. Met HIIT verbrand je méér vet in minder tijd. Door de intervallen die op hoge intensiteit worden uitgevoerd is jouw lichaam uren na de training nog vet aan het verbranden. Zelfs wanneer je, na je workout, alweer thuis op de bank zit, ben je nog calorieën aan het verbranden! Daag jezelf uit, verbrand vet, en word fit met HIIT! 
 
RPM –  RPM is de Engelse afkorting voor ‘omwentelingen per minuut’. Spinning op een snelle fiets dus, extra opzwepend gemaakt met het ritme van muziek vol bruisende energie. Nu jij nog!
 
YOGA – Fysieke kracht, lenigheid, balans, ademhaling. In deze les komt het allemaal aan bod. Niet nieuw, maar al duizenden jaren het bewijs dat ook redelijk rustig trainen en oefenen veel effect kan hebben.
 

SHAPE –  is de les die alles in zich heeft. In 45 slechts minuten tijd train je op motiverende muziek je hele lichaam. Door de combinatie van cardio- en krachttraining verbrandt je veel calorieën, en werk je tegelijkertijd aan het strakker maken van je lichaam! BodyShape is daarom de perfecte les voor personen die willen afvallen, aan hun conditie willen werken en kracht willen opbouwen. 

PILATES –  richt zich met name op de verbetering van de lichaamshouding en ademhaling. Pilates combineert een sportieve training met bewustwording. Het regelmatig volgen van Pilatesgroepslessen helpt niet alleen je houding te vebeteren. Je gaat ook beter rechtop zitten en lopen en zul je soepeler en sierlijker bewegen.
Een groepsles pilates bestaat uit oefeningen voor een stabiliteit en lichaamshouding waarbij de ademhaling en concentratie centraal staan

HATHA YOGA – is een klassieke en bekende vorm van yoga. Het is een toegankelijke vorm die zich richt op het versterken en ontspannen van lichaam en geest door yogahoudingen (asana’s) en ademhaling (pranayama). Hatha yoga richt zich op de verschillende tegenstellingen die we kennen in ons leven en creëert hierin een samenspel tussen inspannen en ontspannen en kracht en verzachten. De les nodigt je uit om bewust te bewegen, je grenzen te verkennen en je kracht en flexibiliteit te vergroten.

POWER YOGA – is afgeleid van Ashtanga yoga en is een dynamische vorm van yoga. Bij iedere oefening draait het om verbetering van de kracht, fitheid en/of lenigheid van de spieren. Het zorgt voor flexibelere en sterkere spieren, een betere houding, een betere concentratie, een betere doorbloeding en uw ademhaling verbetert. Meerdere wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat het met regelmaat beoefenen van yoga helpt tegen stress, doordat yoga de aanmaak van het stresshormoon cortisol tegen gaat. Tevens helpt het om slapeloosheid, depressies en angst tegen te gaan. De lessen beginnen met een zonnegroet-serie vervolgd door kracht- en evenwichtsoefeningen en wordt afgesloten met een ontspanning van enkele minuten.